Logoritmica pentru copii - o direcție specială în terapia logopedică
Însuși numele acestei metode este un cuvânt compus, care este o abreviere a termenului "ritmica logopedică".
După cum rezultă din nume, logoritmica se ocupă de corectarea discursului cu ajutorul instrumentelor ritmice.
Aceste instrumente pot fi:
După cum rezultă din nume, logoritmica se ocupă de corectarea discursului cu ajutorul instrumentelor ritmice.
Aceste instrumente pot fi:
cuvânt
cântatul la instrumente muzicale
muzică
mișcare (dans)
Metoda include exerciții, jocuri și sarcini menite să dezvolte gândirea logică, figurativă și asociativă, percepția vizuală, abilitățile motorii, memoria și atenția.
Cursurile în sine sunt adesea însoțite de muzică, ceea ce face procesul de învățare mai distractiv și mai captivant.
Cursurile în sine sunt adesea însoțite de muzică, ceea ce face procesul de învățare mai distractiv și mai captivant.
În plus față de corectarea tulburărilor de vorbire și articulare, logoritmica:
dezvoltă abilitățile de vorbire și
comunicare
comunicare
crește motivația de a comunica
ajută copilul să se adapteze cu mai mult succes în societate
развивает речевые навыки и коммуникативные навыки
повышает мотивацию к общению
помогает ребенку успешнее адаптироваться в обществе
De obicei, exercițiile logoritmice sunt efectuate cu copii cu vârste cuprinse între 2 și 7 ani.
Acestea includ:
cântece
exerciții pentru antrenarea motricității fine și a coordonării mișcărilor
exerciții pentru dezvoltarea vorbirii și a inteligenței
sarcini de joacă
recitarea de poezii
Principalele scopuri și obiective ale
logoritmicii
Logoritmica poate fi privită din două perspective:
Din punctul de vedere al unei metodologii speciale care combină cuvântul, muzica și mișcarea.
Fiecare dintre aceste elemente poate fi accentuat în logoritmică.
Această abordare face ca această metodologie să fie extrem de flexibilă și versatilă, ceea ce oferă spațiu pentru creativitate atât profesorilor, cât și elevilor lor.
Fiecare dintre aceste elemente poate fi accentuat în logoritmică.
Această abordare face ca această metodologie să fie extrem de flexibilă și versatilă, ceea ce oferă spațiu pentru creativitate atât profesorilor, cât și elevilor lor.
Ca unul dintre elementele incluse în tehnicile de reabilitare, al căror scop este de a restabili diverse anomalii și tulburări de vorbire.
În legătură cu aceste două abordări, este posibil să se formuleze scopul logoritmicii în moduri diferite:
Să formeze un discurs armonios, liber și expresiv, capabil să transmită eficient gânduri și sentimente, pentru a face elevii să se simtă încrezători și confortabili în timpul procesului de comunicare
corectarea tulburărilor de vorbire prin dezvoltarea funcțiilor mentale non-speach (nu numai a celor responsabile de vorbire) pentru adaptarea unei persoane la un mediu normal de vorbire
În ciuda înțelegerii duale a obiectivelor, putem distinge următoarele sarcini principale ale logoritmicii
Dezvoltarea respirației corecte și a capacității de a controla respirația în timpul vorbirii
Formarea intonației corecte și a ritmului de vorbire
Dezvoltarea abilităților de comunicare și a abilității de a comunica
Dezvoltarea auzului fonemic și a percepției ritmului vorbirii
Îmbunătățirea articulării și pronunțării sunetelor
Corectarea defectelor de vorbire și prevenirea tulburărilor de vorbire
Cursurile de logoritmică sunt necesare pentru copiii cu tulburări specifice de vorbire, precum și pentru cei ale căror funcții de vorbire sunt dezvoltate normal, dar care, dintr-un motiv sau altul, au dificultăți în comunicare (timiditate, rigiditate, care au suferit unele traume psihologice etc.).
Vorbind despre tulburările funcției vorbirii, se recomandă logoritmia:
Pentru a îmbunătăți vorbirea și pronunția sunetelor la copiii cu tulburări de vorbire precum alalia, dislalia și disartria
Pentru consolidarea și dezvoltarea abilităților motorii ale organelor vorbirii: limbă, buze, corzi vocale, mușchii cavității bucale
Pentru dezvoltarea auzului fonemic și a percepției auditive a vorbirii la copiii cu întârzieri în dezvoltarea vorbirii
Pentru corectarea tulburărilor ritmului vorbirii (în special, la copiii cu bâlbâială)
Pentru a îmbunătăți intonația, expresia vorbirii și dicția
Занятия логоритмикой необходимыдетям как со специфическими нарушениями речи, так и тем, у которых речевые функции развиты нормально, но которые по той или иной причине испытывают затруднения при общении (стеснение, зажатость, перенесшие какие-либо психотравмы и т. д.
Говоря о нарушениях функции речи, логоритмику рекомендуют:
Для коррекции нарушений речевого ритма (в частности, у детей с заиканием)
Для улучшения интонации, речевой выразительности и дикции.
Для укрепления и развития моторики органов речи: языка, губ, голосовых связок, мышц полости рта
Для развития фонематического слуха и слухового восприятия речи у детей с задержкой речевого развития
Для улучшения речи и произношения звуков у детей с такими нарушениями речи, как алалия, дислалия и дизартрия.
În cadrul orelor de logopedie se acordă o atenție deosebită:
capacitatea de a depăși dificultățile și de a se concentra asupra obținerii rezultatelor
capacitatea de orientare în spațiul înconjurător
manifestarea abilităților creative la un copil
înțelegerea corectă de către elevi a sarcinilor lor
asimilarea corectă a mișcărilor învățate
При этом педагог должен
să creeze condiții favorabile pentru toți membrii grupului
să abordeze lecțiile cu o abordare creativă, pentru a face lecțiile mai puțin monotone
identifica cel mai potrivit ritm pentru copil si grup in ansamblu
Să stabilească condiții optime pentru antrenamentul procesului de inhibiție și excitare a activității diferitelor zone ale creierului
să selecteze corect tempo-ul și ritmul acompaniamentului muzical, dinamica exercițiilor motorice
să ia în considerare dezvoltarea copilului, ținând seama de vârsta acestuia, de abilitățile sale și de gradul de afectare a dezvoltării limbajului